top of page

הירשמ/י לעדכונים

הידד! העדכונים בדרך אליך

ענני ירח


PMS הנה התסמונת הנפוצה ביותר בקרב נשים בגיל הפריון. התסמונת מופיעה בדרגות חומרה שונות, ולעתים אף גורמת לפגיעה חמורה באיכות החיים ובתפקוד היומי. ד"ר צ'ן, גינקולוגית המטפלת ברפואה סינית, בבית החולים האוניברסיטאי בצ'נגדו, טוענת שתסמונת קדם-וסתית תשקף את מהלך האירועים הרגשי באותו החודש ואת הקשב של האישה לצרכיה. ואכן, לא קל להיות אישה בעולם פטריארכלי, והנטייה למצבי חסר בנשים היא ברורה. נשים עובדות קשה יותר מגברים, מזינות את משפחתן בחינוך ובתחזוקת המשפחה, יולדות ילדים, במקביל מפתחות קריירה ועובדות במשרה כפולה ומשולשת. התפיסה הרווחת בחברה המודרנית היא כי המחזור הנשי והתופעות המתלוות אליו הוא עול המקשה על חיי האשה, אלה מסרים המועברים דרך פרסומות לפדים וטמפונים, לנוגדי כאבי ווסת, דרך משווקי גלולות והתקנים למניעת הריון ו"הסדרת המחזור". מגמת ה"דף החלק" המתאפיינת ברצון ובדרישה לא להרגיש את השינויים החלים מידי חודש, מטשטשת את הנחיצות בקשר קרוב של אשה עם גופה אשר באמצעותו מתאפשר זיהוי הביוץ, מעקב אחר הגעת הווסת ואופייה. נשים, לפי הרפואה הסינית מחוברות למחזוריות הטבע, לתנועה הספיראלית המאפיינת את התהליכים הטבעיים והמאוזנים בקיום והמחזור החודשי מסונכרן לגאות ושפל הים על פי מחזורי הירח. כמו שהירח משפיע במגנטיות שלו על גאות ושפל, כך גם הוא משפיע על תהליכי גאות ושפל ברחם. באופן טבעי אישה אמורה לקבל ווסת ולדמם בירח אפל ולהיות בביוץ בזמן ירח מלא. למעשה, תסמונת קדם וסתית מאופיינת כעננים החוסמים את אור הירח ומפריעים לתהליכי ההצטברות והשחרור. התסמונת מתפתחת בהדרגה כשבוע עד שבועיים לפני המחזור, לרוב 7 עד 10 ימים לפני הווסת, ועוברת עם תחילת הדימום הווסתי.

תחת הכותרת תסמונת טרום ווסתית, מתוארים למעלה ממאה סימפטומים שונים, פיזיים כמו רגישות בשדיים, אגירת נוזלים, השמנה, עייפות, כאבי ראש, דפיקות לב מוגברות, רעב מוגבר לשוקולד ומלח, וכן נפשיים כמו חרדות, עצבנות ,דיכאון בלבול ובכי, יצר מיני נמוך.

תופעות ה-PMS מופיעות מידי מחזור, או ברוב המחזורים, אך מידת חומרתם עשויה להשתנות בין מחזור אחד למשנהו.

מקובל להניח כי התופעות מחמירות עם הגיל, ואינן משתפרות לאחר לידות.

ברפואה הסינית משתמשים באמירה הבאה כדי לתאר את תחושת הכאב ואי הנוחות הנילווים לזמן הווסת. "TONG ZE BU TONG” - שפרושו: "אין חסימה ללא כאב, אין כאב ללא חסימה"

חסימה בתנועה יכולה להתפתח אין ממצבי חסר (צ'י ודם) ואין במצבי עודף (קפיאת דם)

Qi & Xue Xu/ חסר צ'י ודם:

הצ'י הוא האימא של הדם. דם הוא סוג של אנרגיה. הסינים אומרים שדם הוא לא רק ישות פיסית, אלא גם האפשרות למבנה, לחומר וצורה. הדם בונה, מתחזק, מלחלח, מתקן, מחדש ומאפשר ריבוי. תזונה לא נאותה (צמחונות או אי אכילת בשר, הרזיות לא מבוקרות, מזון מעובד) היא הבסיס לתבנית זו.

תסמינים: מיד לאחר הדימום הראשוני, כאבי בטן תחתונה עמומים, המוטבים בחימום ומגע. דימום ווסתי מועט, צבע הדם חיוור, ואיכותו מימית. בנוסף, חיוורון בפנים, עייפות רוחנית, חוסר רצון לעשות דברים, לשון חיוורת ודקה, חיפוי לבן, דק, דופק דק וחלש.

מרקחות מומלצות:

בשבוע שלפני הווסת ועד יומיים לאחר הדימום (ימים 21-05): XIAO YAO SAN

מיומיים לאחר בדימום ועד כשבוע לפני הווסת (ימים 06- 20): XUE TONIC

Qi & Xue Yu / חסימה וקפיאה של צ'י ודם

זהו מצב בו העולם הרגשי, מתח ועקה משפיעים על תנועת הצ'י. "ב-Nei Jing נכתב: "הכבד מאכסן את הדם, הדם הוא משכן ה-Hun. כאשר יש חסר בצ'י הכבד, קיים פחד. כאשר יש עודף, קיים כעס… עם הכעס, הצ'י עולה מעלה, ומצטבר בחזה." כאשר הצ'י מדוכא ומרוסן, הדם נתקע והאישה תחוש כאב. בנוסף, חשיפה ורגישות קיצונית לקור תגרום לתנועת הנוזלים להיחסם ונוצרת לחות קור הפולשת לרחם. הדם נתקע ונקרש והאישה תחוש כאב מכווץ עז.

תסמינים: מס' ימים לפני הווסת – נפיחות בטנית וכאב שלא מוטב בלחץ ומגע. בהיתקעות של צ'י יהיה יותר נפיחות מאשר כאב, בהיתקעות של דם יהיה יותר כאב ופחות נפיחות בחסימה תוצאת קור הכאב יהיה חזק ומכווץ. כמות הדם בווסת קטנה והזרימה איטית ויכולה להתחיל ולהיפסק לסירוגין, צבע הדם סגול ויכולים להיות גושים. בנוסף, גודש בחזה, עצבנות, תשוקה למתוקים, לשון – סגלגלה ודופק – תילי.

מרקחות מומלצות: בשבוע שלפני הווסת ועד יומיים לאחר הדימום (ימים 21-05): JIE YU TANG

מיומיים לאחר בדימום ועד כשבוע לפני הווסת (ימים 06- 20): QI AND BLOOD ELEXIR + SUPPORT THE CENTER

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Google+ Basic Square
  • Facebook Social Icon

All written in this site, including health benefit statements has not been evaluated by the united states Food and Drug Administration. These products which are presented in this web site, are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Iyar herbals ltd. read more about this

bottom of page